Wednesday, October 22, 2008

Belum, Sudah dan Kurang Cocok!

I've received this in my mailbox...meh kita ketawa ramai2 k..

Tajuk : Sesi Temuduga di Indonesia

Pada suatu hari sebuah syarikat daripada Malaysia telah mengadakan temuduga terbuka di Indonesia untuk beberapa kekosongan jawatan kerani..

TEMUDUGA 1

Penemuduga: selamat datang..nama dan umurnya??
lydia kandau: selamat pak !! nama saya lydia dan umur saya baru 18 tahun pak.
Penemuduga: baru 18 tahun ?? muda bangat tu..apa kamu sudah kahwin??
lydia kandau: waduh-waduh !! belum lagi pak...
Penemuduga:kenapa ???
lydia kandau: belum ada yang cocok pak....

TEMUDUGA 2

Yayuk Basuki: Slamat pagi pak..
penemuduga : pagi, sila duduk ...nama dan umur..
yayuk basuki: nama saya yayuk pak ..umurnya baru 24 pak..
penemuduga: baru 24....mmm muda lagi tu ..apa kamu sudah kahwin???
yayuk basuki:sudah pak....sudah ada yang cocok...

TEMUDUGA 3

penemuduga: sila duduk..
melly: terima kasih pak.....
penemuduga:nama dan umur..
melly: panggil saja saya melly ..umur saya ...umur saya baru 30 pak..
penemuduga: apa kamu sudah berkahwin melly???
melly: kahwin?? saya baru lepas bercerai pak... saya janda kiranya pak...
penemuduga: janda??? wah kok sudah bercerai.. kenapa???
melly : kurang cocok pak..............

nota:
perbezaan budaya dan bahasa(terserah kepada anda untuk interpretasi)

4 comments:

Anonymous said...

Lol... Making me laugh gila.. :)

Ummu Muhammad said...

hahahahaha, yaaa cocok enggak?? hhahahaa

unrestmind said...

lain mcm je bunyinye ni..seram la..hehehe

Anonymous said...

Alo cik manisku Mas.. bila nak update blog u nie...
cepat2...